Møtetidspunkt: 10:15

Sted: E4-107

Servering: Mathias

1. Referent: Andreas

2. Referent: Benedicte

Vinstraff:

Ølstraff:

Til stede: Emil, Kaja, Andreas, Alis, Henrik, Mathias, Silje, Sigrun, Jon, Benedicte, August, Ole Anders

Mangler:



Innsjekk (10:15 - 2 min)

God stemning, folk har stått opp tidlig og sett på GoT

096 Gjøremål fra forrige gang (10:18 - 2 min)

Henrik sender ut infomail check
Sigrun og Henrik sommerjobbsaken check
Tatt opp kompileringsansvarlige check
Mathias kontakter Five Legion check
Mathias sender ut kontrakt for utlån av utstyr check
Sigrun sender ut form angående nye studenter check
Henrik sender ut risikoanalyse check
Alis lage arrangement til sommerfest check

097 Status for komiteene (10:20 - 20 min)

Arrkom, med velkom:

Vår OL var en suksess:

Har hatt workshop
- Fått planlagt fremtidige arrangementer - Ryddet i driven

Velkom:

Har hatt Arbeidskveld
Profileringsmateriale begynner å bli ferdig
Ikke fått svar fra tittelsponsorer enda (leter etter flere)

Bedkom, med ITEX:

Planlagt sommeravslutning
Emil har laget diplom til Oscar
Leter etter sponsorer til fadderukene

ITEX:

Ikke noe nytt

Dotkom:

Dotkom har hatt kursing i kybernetes av Knowit
System for kvitteringsskjema snart ferdig (ønsker input fra bankkom)
Se på hvordan man bytter over fra RFID til NFC på studentkortene
Begynt arbeid med ny landingpage

Fagkom, med ekskom:

Godt i rute med div. eksamenskurs

Ekskom

Endte opp med 47 påmeldte
Generalforsamling snart

Prokom:

Årboka ferdig
Offline skal komme ut denne uken

Trikom:

Har handlet
Utsatte flytting av bod til denne uken (uke 19)

Seniorkom:

Ordner med utmatrikuleringen
Prøver å finne talere
Pratet om interessegruppene som ikke bruker pengene som de får. Avslutning på torsdag
Skal ha møte annenhver uke til høsten

Leder og nestleder:

Nestleder:

Sitter med FIF-saken
Satser på å få sendt ut infomail i dag

Leder:

Vært i Asia, godt å være tilbake
Linjeledermøte i dag
- Valg av ny leder

Økonomiansvarlig

Online IL møte i morgen ( 07.05.2019)

Bankom:

Hatt en kveld der de jobbet med arrkombudsjettet

ITV:

Var i møte med studentrådet, hvor de ble introdusert for neste års handlingsplan

Samlokaliseringsrepresetant:

RFK:

Ikke til stede

098 Interkom (10:40 - 10 min)

Kaja: Hvordan går det med bankkortene til folk?
Benedicte: Velkom mangler sitt
Mathias: Johanne sa det skulle komme denne uken
Kaja: Heller ikke fått mitt, kanskje sendt hjem?
Alis: Fikk to stk
Ole: Ikke fått
Jon: Registrerte trikom sitt på meg, fikk det i påsken
Kaja: Så fort folk får kortene sine må de si opp de gamle, gjøres via banken

Pause i 5 minutter (11:00 - 5 min)

099 Ferdigbehandlede saker (11:15 - 15 min)

[ Vi har en del saker som ikke er helt ferdige enda. Vi burde lage en plan for hvordan vi skal få det ferdig før sommeren eller iallefall få oversikt på hva som må gjøres og hvem som tar ansvar for å følge det opp.]

Kompileringen

Henrik: Kompilering til høsten. HS har ansvar for at det gjennomføres. Sett på alternativer til rom. Mulig kompileringsansvarlig, Henrik sammen med August finner ut arbeidsfordeling mellom HS og kompileringsansvarlig

Uketoget

Benedicte: Fått samlet en liten gruppe mennesker, og hadde møte på torsdag. Kommet frem til tema: Planet Online. Diskutert ansvarsfordeling og hvordan veien videre blir. Kun forplanlegging per nå. Tenkte å prate med Alis om bygge-vogn arrangement.
August: Kult å snakke om Uketoget i fadderukene
Alis: Kan ha post på rebusen med uketoget hvor man bygger noe/idemyldring?
Benedicte: Det er mulig

Sommerfest

August: Alis du tok ansvar for å lage arrangement
Alis: Kan hende jeg ikke har mulighet til å være med pga jobb, men jeg kan ta meg av blesting. Blir det påmelding? August: Nej
Mathias: Kjenner noen i bar-Norge, kan kanskje skaffe oss noen tilbud. Skal sjekke det ut
Henrik: Rask oppsummering av de alternativene vi har nå. Dattera til Hagen - Fått bord, kommer masse folk, litt dyr drikke. I fjor var vi på Escape, det kostet 6740kr. Litt mindre oppmøte enn vanlig, billigere drikke.
Ole Anders: Flere var ikke veldig fornøyde i fjor pga. mye tull. Kan være greit å høre med de som var der hvordan det faktisk gikk.
Henrik: Var snakk at dersom de under 18 kom tidligere på kvelden til Dattera til Hagen var det greit
Mathias: Kan høre om vi kan leie hele lokalet, men da blir det Grådig.
Emil: Abakus kjører 20-årsgrense.
Henrik: Liten andel folk som ikke har blitt 20 år.
August: Mathias kontakter Bar-Norge. Jeg kan ta ansvar for å ringe Dattera til hagen.

100 Eventuelt (11:40 - 5 min)

Ban av plastbestikk

Mathias: Forbruksplast blir forbudt fra 2020
August: Hørtes ut som et høstproblem
Silje: Kan kjøpe trebestikk på Storcash

Møte med bandet

Henrik: - Snakk om promotering. Skal ha fokus på god kommunikasjon fremover. Feks hvis Battle of the Bands dukker opp settes det av plass i kalenderen. Skal behandle de som at de er likestillt med online sine arrangementer.

101 Møteevaluering/Diggepunkt

Mathias digger PK Folk digger skole og NFC