
Har du lyst til å lære hvordan datamaskiner kan «lære» å spille spill helt selv? I dette kurset skal Tobias (Onliner og medlem i Cogito) vise oss hvordan man kan bruke genetiske algoritmer , som er inspirert av hvordan naturen utvikler seg gjennom evolusjon, til å trene et nevralt nettverk til å spille Flappy Bird 🐤
I løpet av kurset vil du:
Etter kurset vil du ha fått en smakebit på hvordan datamaskiner kan lære og utvikle seg ved hjelp av evolusjon – og du vil ha trent din egen Flappy Bird-spiller! Dette kurset passer perfekt for deg som er nysgjerrig på kunstig intelligens, eller vil ha en morsom opplevelse.
Forkunnskaper: Du bør ha litt erfaring med programmering (for eksempel i Python), men du trenger ikke å ha jobbet med maskinlæring før.
Linker man trenger under kurset:
Kjøreplan:
Kurset vil bli holdt på norsk.
Har du lyst til å lære hvordan datamaskiner kan «lære» å spille spill helt selv? I dette kurset skal Tobias (Onliner og medlem i Cogito) vise oss hvordan man kan bruke genetiske algoritmer , som er inspirert av hvordan naturen utvikler seg gjennom evolusjon, til å trene et nevralt nettverk til å spille Flappy Bird 🐤
I løpet av kurset vil du:
Etter kurset vil du ha fått en smakebit på hvordan datamaskiner kan lære og utvikle seg ved hjelp av evolusjon – og du vil ha trent din egen Flappy Bird-spiller! Dette kurset passer perfekt for deg som er nysgjerrig på kunstig intelligens, eller vil ha en morsom opplevelse.
Forkunnskaper: Du bør ha litt erfaring med programmering (for eksempel i Python), men du trenger ikke å ha jobbet med maskinlæring før.
Linker man trenger under kurset:
Kjøreplan:
Kurset vil bli holdt på norsk.
06. mars
kl. 10:50 - 13:00
Gruva NTNU
Åpnet
27. februar
kl. 11:00
Avmeldingsfrist
05. mars
kl. 11:00
Lukket
06. mars
kl. 11:00
Du er ikke innlogget
Logg inn
3. klasse, 2. klasse
17/20