Fadderukene 2017

Fotograf

Peter Rydberg

Søk fadder 2021!

Velkom har for lengst satt i gang arbeidet med årets fadderuke, men nå er det din tur til å velge hvilket preg du vil sette på neste generasjons informatikere. Onlinere i alle klassetrinn har nemlig nå mulighet til å søke om å få stille som fadder etter sommeren!

Nye tider i vente

Prospektive studenter er nå midt i søknadsperioden til høyere utdanning. Mange er usikre på hvordan det kommende året vil bli, og vil gjerne trenge veiledning både fra universitetet og fra vår herlige, inkluderende linjeforening som vi alle er en del av. Studenter som er nye i byen et spesielt sterkt behov for å få raskt kontakt med det sosiale livet i linjeforeningen. Enten du var fadder eller fadderbarn i fjor, har du mye å bidra med for nye studenter på bachelor- og masterretningene her på informatikk. Dette kan du som Onliner tilby gjennom samlinger, middager, fester, og sosiale kvelder under en innledende periode på høstsemesteret.

De fleste vet hva det går i. Togafest, rebus, og hybel-til-hybel er jo bare et lite knippe av det velkom koker sammen til neste fadderperiode! Selv om faddere har ansvar for å ta godt vare på fadderbarna underveis, skal det jo ikke være noe problem å ha det vanvittig gøy gjennom Onlines beste uker. Det er nok ikke liten sjanse for at du skaffer deg venner som varer utover fadderukene! Ikke nøl med å søke deg inn som fadder for masterstudenter heller. Det er akkurat like givende og gøy å være fadder for en mastergjeng som det er for kidsa på bachelor. Så da har jeg vel dekket et par av de hundre grunnene til å stille opp som fadder i årets fadderperiode? Om du også følte at fjorårets fadderuke var noe amputert grunnet koronarestriksjoner, vel… da er jo det bare en ekstra grunn til å gjøre hele greia om igjen i år. Du har fortjent det. Have fun!

Du søker ved å gå inn på dette skjemaet her. Fristen er 11. april. Merk at søknadsskjemaet for masterfaddere kommer senere, og vil bli annonsert av velkom på Facebook og Slack. Har du øvrige spørsmål? Fyr av en mail til velkom@online.ntnu.no!

Tags fadderfadderuke