Online Lerkendal
Skrevet av

Henrik Giil Liisberg

Fotograf

Henrik Giil Liisberg

Publisert

Online kjøper Scandic Lerkendal


De siste ukene har verdensøkonomien vært preget av stor usikkerhet. Store banker som Silicon Valley Bank og Credit Suisse har gått under, og korrupte institusjoner verden over skjelver i buksene. En av disse institusjonene var Scandic Lerkendal, som det siste året har vært i hardt vær etter de ble truffet av en knusende storm med 1-stjerners reviews i fjor. Når det da ble kjent forrige uke at Scandic Lerkendal offisielt går konkurs, så Online på dette som en unik mulighet.

Etter et hastemøte med Hovedstyret, bankom og Onlinefondet har det nå blitt besluttet at Online kjøper opp Scandic Lerkendal sitt konkursbo. Leder av Online har dette å si om saken: «Me har jo så sykt møye penger, så me tenkte at dette blir jysla jillt. Kem trenge hytte når man har et hotell, liksom?»

Online er allerede godt i gang med transformasjonen, og de forskjellige komiteene har fått hvert sitt ansvarsområde:

Arrkom har fått ansvar for å drifte baren, og i tradisjonens tro skal den aldri være åpen i mer enn 13 minutter.

Bedkom og fagkom skal holde alle fremtidige bedrifts-arrangementer i hotellets saler, men har støtt på noen problemer med å selge inn knusktørt kyllingbryst og drive-by desserter til bedriftene.

Dotkom og appkom er allerede godt i gang med å hacke seg inn i Googles servere, slik at de kan fjerne de 200 1-stjerners reviewsene som på mystisk vis dukket opp i fjor.

FeminIT og Debug har blitt hovmestere, og skal sørge for at ikke bare mennene, men også kvinnene og de ikke-binære blir truet med å bli kasta ut etter en halvtime.

Prokom har fått i ansvar å rebrande bygget, der de blant annet skal gjøre det røde lyset gult og bytte ut fasadene med sjø-kamuflasje, for å bedre oppfylle Onlines grafiske profil.

Trikom har fått ansvar for servering, og med hjelp av de tidligere ansatte har de allerede perfeksjonert kunsten i å ignorere halve salen, og likevel servere de sovende gjestene fem glass med vin.

Til slutt har OIL tatt over som hotellets nye vektere, og med et “state-of-the-art” kurs i regi Blindeforbundet og Mannegruppa Ottar, kan også de nå slippe inn overstadig berusede gjester og plage kvinnene i samme slengen.

Vi i nettredaksjonen tror Online har en spennende fremtid i møte, og vi gleder oss til å se Online Lerkendal når det er ferdig!

Sist endret
Tags scandiclerkendal