ITEX 2023 Banner

Oslo

tirsdag

IT-Ekskursjonen 2023

Da er det snart duket for årets IT-ekskursjon (ITEX). I år som i fjor drar vi i Online på en bedriftstur til Oslo slik at dere i 4. og 5.klasse får muligheten til å bli kjent med en rekke forskjellige IT-bedrifter. Kostnadene dekkes av Online, og det blir servert mat og drikke hos bedriftene!

På turen kan det bli mulighet for intervjuer til både sommerjobb og fast jobb. Dette er både en faglig og sosial tur, der du kan bli bedre kjent med dine nye klassekamerater, og mulige fremtidige arbeidsgivere. Bedriftene ønsker CVer fra de påmeldte, så vi anbefaler å oppdatere denne før turen.

OBS! Er du ny i Online, men sliter med å få opprettet bruker, send oss en mail til itex@online.ntnu.

Turen vil bestå av dagsbesøk og kveldsbesøk, der dagsbesøk er lunsjarrangementer som varer fra kl. 12-15, mens kveldsbesøk er fra kl. 18 og utover.

Bedriftene dere kan besøke er:

• Bekk
  • Sopra Steria
  • KnowIt
  • Bouvet
  • NoA Ignite
  • Sparebank1 Utvikling
  • TRY Dig
  • Storebrand
  • Itera
  • Aztek
  • twoday
  • GeoData
  • Politiets IT-enhet
  • AkerBP

OBS! Har du nettopp kommet inn på master i informatikk er det viktig at du søker om opptak til 4. her på OW ASAP

Gå inn på “Medlemskap” på profilen sin på http://online.ntnu.no. Her må dere søke om medlemskap knyttet til master-retningen deres gjennom knappen “Søk medlemskap med manuell godkjenning”. Det er viktig at all informasjon er riktig for å få det godkjent før påmeldingen. Dokumentasjonen som skal lastes opp er et skjermbilde av studieprogrammet i Studentweb. Jo tidligere dere gjør dette, jo større sjanse er det for at dere får det godkjent innen påmeldingen åpner!!

Transport nedover

Vi flyr nedover med Norwegian tirsdag 29. August kl. 07:30. Det vil bli organisert transport til flyplassen. Det er også bestilt flytog fra Gardermoen og inn til byen.

Overnatting

Vi overnatter på Hotell Bondeheimen, nær Stortinget i Oslo sentrum. Frokostbuffet er inkludert i oppholdet.

Transport tilbake

For hjemreise har dere to muligheter:

1. Det vil være mulig å ta et felles tog hjem på fredag. Når turen nærmer seg vil vi opprette et arrangement på OW hvor man kan melde seg på togturen hjem. Toget reiser fra Oslo S 01.09.2023 kl 10:02 og ankommer Trondheim S 01.09.2023 kl 18:23.

2. Om du vil være i Oslo over helgen er det også en mulighet, da sponser vi togbilletten hjem basert på overskuddet fra turen. Du må da være i Trondheim senest mandag 4. september for å få refusjon. Det vil også si at om du tar fly tilbake til Trondheim skjer det på egen regning.

Ingen avmelding

Merk at avmeldingsfristen har gått ut. Det vil si at ved å melde deg på binder du deg til å være med på turen og delta på 2 bedriftsarrangementer om dagen i tillegg til å følge ITEX sine regler og føringer om turen. Grunnen til dette er at vi har frister for deltakerliste for hotell og fly. Etter påmeldingsfristen er gått ut kommer det mer info knyttet til romfordeling, bedrifter, og transport.

Spørsmål?

Send oss en mail på itex@online.ntnu.no om noe skulle være uklart.