Vurderer du å søke verv?

Ida Matre

Fotograf

Ida Matre

Har du vurdert å søke komité i Online?

Det er mange ulike spørsmål knyttet til komiteopptak, i denne artikkelen skal vi prøve å gjøre dere mer kjent med Online og det mangfoldige tilbudet vi har! I årets komiteopptak kan du søke 11 ulike komiteer, i tillegg til revyen. Her kommer svar på mange av de spørsmålene som går igjen.

Hva er en linjeforening?

En linjeforening er kort og godt studenter som går samme linje og som liker å finne på kule ting sammen. Dette kan være sosiale arrangement, men også faglige eller bedriftsarrangement i samarbeid med næringslivet. Online arrangerer blant annet immatrikuleringsball, treningsøkter, lunsj, fester og mye annet gøy. Du trenger ikke å ha et verv i Online for å delta på disse arrangementene.

Hva er en komité?

Online består av mange ulike komiteer som hver har sitt ansvarsområde i linjeforeningen. Alle komiteene består av informatikk-studenter fra alle årstrinn. Størrelsen og arbeidsoppgavene til komiteen varierer.

Hvor mye tid tar det?

Dette varierer også fra komité til komité. De aller fleste komiteene har et ukentlig møte på 1-2 timer. Utover dette har noen komiteer felles arbeidskveld. Det vil også være opp til hvert komitémedlem hvor mye tid en ønsker å bruke på vervet, utover felles møter med komiteene.

Hva får jeg igjen for å være med i komité?

Personlig har jeg fått veldig mye ut av å være aktiv i Online! Blant annet har jeg blitt kjent med informatikere fra ulike klassetrinn og fått meg mange gode venner på studiet. Jeg har også lært om økonomi, fått ledelseserfaring og fine ekstra punkter på CV’en. Ved å bli kjent med andre informatikere har jeg alltid noen å spørre om studier, valg av fag og kanskje de eldre har kok<33

Hvordan fungerer prioriteringen?

I søknaden din må du prioritere dine topp tre ønsker. Prioriteringen har ikke veldig mye å si, så ikke bruk for mye tid på å prioritere, velg heller tre komiteer som passer deg!

Jeg er nervøs for intervjuet, hva gjør jeg?

Det er helt naturlig å være nervøs før intervjuet! De som sitter på andre siden har selv vært i din situasjon og ingen ønsker å gjøre deg ukomfortabel. Alt komiteene ønsker er å bli kjent med deg og se om dere er en god match for hverandre.

Kan jeg være med i flere komiteer samtidig?

Det er mulig! FeminIT, Backlog og revyen kan du kombinere med andre verv. Flere av medlemmene her kombinerer vervet med andre verv i Online eller andre studentorganisasjoner.

Hvordan søker jeg?

Du søker her: https://online.ntnu.no/applications Her kan du også lese mer om de ulike komiteene i årets opptak.

Masse lykke til! Er det noe du lurer på, som ikke står her; ikke nøl med å ta kontakt med kontakt@online.ntnu.no eller send meg, Ida Matre, en melding på Slack<3

NB!: Kommer dette opptaket litt brått på? Det kommer flere muligheter til våren! For eksempel så har Velkomstkomiteen opptak på våren og det kan dukke opp andre muligheter. Følg med i Informatikk-gruppen på Facebook og på Slack.

Tags opptak